روشی مقرون به صرفه برای درمان افسردگی در نوجوانان

روشی مقرون به صرفه برای درمان افسردگی در نوجوانان

خود درمانی: متخصصان روانشناسی معتقدند كه ˮگفتار درمانیˮ روشی سودمندتر و مقرون به صرفه تر برای درمان نوجوان مبتلا به افسردگی است.



به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، در یك مطالعه جدید در این خصوص آشكار شد در نوجوانان مبتلا به افسردگی كه نمی توانند قرص های افسردگی مصرف كنند یا آن را قطع كرده اند گفتار درمانی روشی كارآمدتر و مفیدتر است.

متخصصان آمریكایی اظهار داشتند: به صورت معمول برای درمان این اختلال خُلقی داروهای افسردگی تجویز می شوند اما نیمی از خانواده ها مخالف تجویز این داروها برای فرزندانشان هستند.

علاوه بر این نزدیك به نیمی از نوجوانان كه آغاز به مصرف داروهای افسردگی می كنند مصرف آن را به علت عوارض جانبی، ناكارآیی یا بالا بودن هزینه ها كنارمی گذارند.

این در حالیست كه از جانب دیگر عدم درمان افسردگی هم فشار جدی را به خیلی از نوجوانان و خانواده هایشان وارد می نماید و تاثیر آن حتی سال ها بعد از تشخیص بیماری احساس می گردد.

در این بررسی متخصصان آمریكایی به مطالعه روی مقرون به صرفه بودن روش گفتار درمانی كه رفتار درمانی شناختی نامیده می گردد میان ۲۱۲ نوجوان افسرده پرداختند.

به گزارش هلث دی نیوز، آنها مشاهده نمودند در یك بازه زمانی دو ساله هزینه های مراقبتی مربوط به افسردگی در افرادی كه تحت روش گفتار درمانی قرار گرفته اند نسبت به نوجوانانی كه درمان های معمول را دریافت كرده اند دست كم ۵۰۰۰ دلار كمتر بوده است و بدیهی است كه این هزینه كمتر به سود بیمار، خانواده او و در عین حال به سود سیستم مراقبت بهداشتی است.




1396/11/11
15:41:10
5.0 / 5
4693
تگهای خبر: بیمار , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت