در نشست خبری عنوان شد؛

ناامیدی پرستاران از مجلس، قدرت لابی نداریم

ناامیدی پرستاران از مجلس، قدرت لابی نداریم

خود درمانی: قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به طرح نشدن اعتبار هزار میلیاردی برای اجرای تعرفه پرستاری در كمیسیون تلفیق، اظهار داشت: پرستاری نتوانسته در لایه های قدرت نفوذ كند.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، محمد شریفی مقدم در نشست خبری كه به مناسبت روز پرستار برگزار شد، اظهارداشت: مشكلات، مطالبات و موانع خدمتی پرستاران، در عین حال كه پیچیده و مزمن است، بنیانی بوده و این به خاطر عدم توجه به حرفه پرستاری در سالیان گذشته است.
وی از اجرای تعرفه پرستاری بعنوان مهم ترین خواسته و مطالبه پرستاران نام برد و اضافه كرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ به تصویب مجلس رسیده و از آن سال تابحال به بهانه های مختلف از اجرایی شدن آن امتناع شده است.
شریفی مقدم با عنوان این مطلب كه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در برنامه ششم مصوب شده و دولت مكلف به اجرای آن است، ادامه داد: تابستان امسال پیشنهادی با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون عرضه دادیم كه در نهایت به ۱۰۰۰ میلیارد كاهش پیدا كرد. اما همین پیشنهاد در كمیسیون اجتماعی سازمان مدیریت مورد مخالفت قرار گرفت كه علت آن را نبود بودجه عنوان كردند.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری در عین حال از موافقت كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این پیشنهاد و ارسال آن به كمیسیون تلفیق اطلاع داد و اضافه كرد: متاسفانه در مذاكرات متعددی كه با نمایندگان كمیسیون تلفیق داشتیم، در نهایت به نتیجه امیدوار كننده ای منتج نشد.
وی با عنوان این مطلب كه در ساختار دولتی كسانی اثرگذار بر تصمیمات هستند كه قدرت و منابع را با هم در اختیار دارند، اظهار داشت: انتظار داشتیم مجلس بعنوان نماد مردم بتواند به پرستاران بعنوان بخشی از مردم، توجه داشته باشند.
شریفی مقدم اضافه كرد: متاسفانه تخصیص اعتبارات در حوزه سلامت بر مبنای لابی است و پرستاری در لایه های قدرت جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن سه قانون در حوزه پرستاری است كه ذی نفعان آن مردم هستند. اما جای تاسف دارد كه نمایندگان حوزه سلامت در مجلس به شكلی نمایندگی گروه خاصی را در وزارت بهداشت بر عهده دارند.
شریفی مقدم با تاكید بر اینكه سازمان نظام پرستاری تلاش می كند به شكلی رضایت جامعه پرستاری را فراهم كند، اضافه كرد: نمایندگان پرستاری در بالاتری سطوح رایزنی كرده اند و از این بابت، از رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشكر می نماییم كه با پیشنهاد سازمان موافقت نمود.
وی در عین حال با عنوان این مطلب كه پرستاری در لایه های قدرت آنچنان نتوانسته نفوذ كند، اظهار داشت: در دوره جدید وزارت بهداشت، باب گفتگو را با معاون پرستاری باز كرده ایم و تعامل خوبی شكل گرفته كه قبلا این طور نبود، اما نكته مهم این است كه مشكلات پرستاری، ساختاری و بنیادی است. یعنی نیاز دارد سایر بخش های وزارت بهداشت و همینطور دستگاه های خارج از این وزارتخانه به آنها توجه نمایند.

1396/10/28
18:14:23
5.0 / 5
4926
تگهای خبر: بهداشت , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت