رییس اداره كنترل ایدز وزارت بهداشت مطرح كرد

چگونگی مراقبت و درمان ایدز در زندان ها، نحوه اطلاع از نشانی مراكز مشاوره ایدز

چگونگی مراقبت و درمان ایدز در زندان ها، نحوه اطلاع از نشانی مراكز مشاوره ایدز

خود درمانی: رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت از برنامه مشترك این وزارتخانه و وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش اطلاع داد و اظهار داشت: انجمن ها و كانون های دانشجویی در زمینه پیشگیری از ایدز آموزش می بینند و آموخته هایشان را به سایر دانشجویان منتقل می كنند.



دكتر پروین افسر كازرونی در گفت وگو با ایسنا، درباره تفاهم نامه وزارت بهداشت با وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم جهت عرضه آموزش های در رابطه با كنترل ایدز اظهار داشت: در برنامه چهارم استراتژیك كنترل ایدز در كشور وزارت آموزش و پرورش جزو شركای اصلی برنامه قرار دارد؛ چون كه یكی از گروه های هدف برای دریافت آموزش های پیشگیری از ایدز، دانش آموزان هستند. در این برنامه علاوه بر آموزش مشاوران و مربیان، دانش آموزان دوره دیده بعنوان سفیران سلامت انتخاب می شوند و پیام های سلامت و خود مراقبتی را به سایر دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم و همینطور خانواده های خود منتقل می كنند. برای دانش آموزان مقاطع پایین تر هم آموزش های مهارت های زندگی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت با وزارت علوم، از ابتدای سال جاری انجمن ها و كانون های دانشجویی در زمینه پیشگیری از ایدز آموزش دیده و این آموخته ها را به سایر دانشجویان منتقل كنند.

كازرونی درباره چگونگی اجرای برنامه های كنترل ایدز در زندان ها هم اظهار نمود: زندان ها تنها مراكزی هستند كه مراقبت و درمان مبتلایان به ایدز مانند مراكز بهداشت و دانشگاه های علوم پزشكی انجام می شود؛ یعنی در كنار مراقبت و درمان، برنامه های آموزشی، پیشگیری و تست های اچ آی وی مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می گردد.

رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت درباره چگونگی اطلاع از نشانی مراكز مشاوره ایدز اظهار داشت: تشخیص هر چه سریع تر بیماری، مراقبت و درمان بیماران از نظر كیفیت زندگی و عمر معمولی آنها اهمیت دارد. علاوه بر آن پیشگیری از انتقال عفونت به سایرین هم وابسته به این تشخیص و درمان زودهنگام است. مراكز مشاوره و بهداشتی درمانی در نهایت رازداری و محرمانگی، به صورت مجانی آزمایش اچ آی وی را انجام می دهند. همینطور در سایت www. HIV-STI. ir نشانی و تلفن این مراكز و همینطور اطلاعات مربوط به بیماری های آمیزشی و اچ آی وی به صورت كامل قرار دارد.






1396/10/16
18:36:39
5.0 / 5
4505
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت