مدیرعامل موسسه خیریه محك اعلام كرد؛

رشد ۹ درصدی بهبودیافتگی كودكان مبتلا به سرطان

رشد ۹ درصدی بهبودیافتگی كودكان مبتلا به سرطان

خود درمانی: مدیرعامل مؤسسه خیریه محك با اشاره به رشد ۹ درصد بهبودیافتگی در محك اظهار داشت: تنها با مشاركت همه نیكوكاران است كه حمایت از بیش از ۲۷ هزار كودك مبتلا به سرطان در سراسر ایران محقق شده است.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، آراسب احمدیان با اشاره به اینكه هر روز ۶ كودك مبتلا به سرطان تحت حمایت محك قرار می گیرند، در مورد آمار ثبت شده در موسسه خیریه محك، اظهارداشت: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵، در ایران تعداد كودكانی كه اخیرا سرطان آنها تشخیص داده و پرونده آنها در محك ثبت شده است، سالانه ۱۴ درصد رشد داشته اند، تعداد كودكانی كه در مرحله درمان باقی مانده اند هم سالانه ۲۲ درصد رشد كرده اند و هزینه های درمان سرانه این كودكان با سالانه ۳۵۲ درصد رشد همراه بوده است.
مدیرعامل مؤسسه خیریه محك اضافه كرد: در طول ۲۶ سال فعالیت محك، ۵۸ درصد از كودكان مبتلا به سرطان در فاز تحت درمان قرار دارند، ۲۳ درصد بهبود پیدا كرده و ۱۹ درصد فوت كرده اند. خبر خوب آن است كه روز به روز تكنولوژی و دانش پزشكی و داروهای جدیدتری شكل می گیرد كه شانس درمان و افزایش بهبودی كودكان محك را بالا می برد.
سرطان به مانند گذشته ترس ندارد
دكتر عظیم مهرور، رئیس بیمارستان فوق تخصصی سرطان كودك محك به مناسبت روز كودكان بهبودیافته از سرطان اظهار داشت: درصورت رجوع سریع به درمانگر، تشخیص به موقع بدخیمی و همراهی تیم پزشكی با یكدیگر، شانس بهبودی كودك مبتلا به سرطان افزایش می یابد.
وی اضافه كرد: بدخیمی های طب اطفال یكی از مسائل قابل تفكر برای تیم درمانی است چون كه مجموعه ای از عوامل برای كنترل بیماری و پاسخ درمانی مؤثر به آن نقش دارند.
این فوق تخصص خون و آنكولوژی كودك تاكید كرد: ما به بیمار به چشم یك فرد نگاه نمی نماییم بلكه او را عضوی از خانواده اش می بینیم. هر كدام از افراد این خانواده، در روند درمان بیمار مؤثرند. حضور و وجود تیم حمایتی كه با مشكلات و نیازهای این افراد آشنا باشد امری ضروری است.
مهرور در انتها اظهار داشت: ترس و وحشتی كه در گذشته نسبت به سرطان وجود داشته، اكنون كمتر شده چون كه امید به زندگی و بهبودی در بیماران افزایش یافته است.
در برابر هر یك روز از زندگی كودك مبتلا به سرطان مسئولیم
بهناز آسنگری مدیر خدمات حمایتی محك با عنایت به اهمیت كیفیت زندگی كودكان مبتلا به سرطان اظهار داشت: ممكن است درمان سرطان به بهبودی منجر نشود ولی ما در قبال هر یك روز زندگی كودك هم مسئولیم و در محك تلاش می نماییم تا كلیه خدمات حمایتی به همراه خدمات درمانی به كودكان مبتلا به سرطان عرضه شود.
وی اضافه كرد: توجه به این امر سبب شده است تا یكپارچه سازی خدمات حمایتی در سراسر كشور بعنوان یكی از رئوس استراتژی ۱۴۰۰-۱۳۹۶ محك در نظر گرفته شود. برپایه این استراتژی خدمات محك كه شامل ۴۲ بسته حمایتی است، در اختیار كودكان مبتلا به سرطان سراسر كشور قرار می گیرد. همینطور استقرار سیستم درمان چندتخصصی در بیمارستان محك از مهم ترین اهداف در این بازه زمانی است.
وی مواردی چون پیگیری درمان و پرداخت هزینه های مرتبط با آن، عرضه خدمات روان شناسی و مددكاری اجتماعی به كودك و خانواده ایشان، اهدای اقلام مورد نیاز، مدرسه مجازی و... را همچون ۴۲ بسته حمایتی محك دانست و اظهار داشت: «متناسب با شرایط و امكانات هر بیمارستان، خدمات محك به هر استان عرضه می گردد تا كیفیت زندگی فرزندانمان در سراسر ایران حفظ شود. »
در تقویم محك ۷ دی، روز كودكان بهبودیافته از سرطان است. كیانا، دختر بنیانگذار محك در این روز متولد شده كه بهبودی او انگیزه ای برای تشكیل مؤسسه خیریه محك بوده است.

1396/10/07
20:40:24
5.0 / 5
4770
تگهای خبر: خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت