دبیر انجمن جراحی زانو:

۷۰ درصد موارد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می گردد

۷۰ درصد موارد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می گردد

خود درمانی: دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و صدمه های ورزشی ایران با اشاره به اینكه70درصد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می شود، اظهار داشت: سالانه در كشور حدود ۱۰ هزار عمل تعویض مفصل زانو انجام می گردد.


به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، دكتر محمدحسین ابراهیم زاده در ارتباط با شایع ترین بیماری های مرتبط با زانو تصریح كرد: آرتروز یا ساییدگی مفصل زانو در سنین سالمندی و از دهه ۵۰ زندگی به بعد بروز می یابد و در واقع این بیماری از شایع ترین مشكلات مرتبط با زانو است. وی اضافه كرد: آرتروز یا ساییدگی مفصل زانو كاهش سطح كیفیت زندگی، افزایش وزن و بیماری های ثانویه را به همراه دارد همینطور در جوانان صدمه های ورزشی می تواند دلیل بروز آرتروز باشد. دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و صدمه های ورزشی ایران اظهار داشت: درمان این بیماری بستگی به شدت آن دارد كه در مراحل پیشرفته تعویض مفصل زانو انجام می گردد. همینطور حداقل ۱۰۰ متخصص جراحی زانو در كشور فعال می باشند و اعمال جراحی زانو را به صورت پیچیده و تخصصی برای بیماران انجام می دهند. اابراهیم زاده ادامه داد: بیمه ها هزینه های جراحی تعویض مفصل زانو را به صورت كامل پرداخت نمی كنند و این در شرایطی است كه هزینه خرید پروتز تنها ۷ تا ۱۰ میلیون تومان بوده و هزینه بستری و جراحی در یك بیمارستان خصوصی هم ۱۰ میلیون تومان است. وی اضافه كرد: طرح تحول اجرای آن در بیمارستان های دولتی انجام شد ولی به علت در نظر نگرفتن منابع، تولید تعهدات بیش از توان برای دولت، اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی هم مشكل ساز شد چون كه اجرای این طرح خیلی كارشناسی شده و هدفمند نبود و در تامین منابع با مشكلات جدی همراه شده است. دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و صدمه های ورزشی ایران با اشاره به اینكه ابتدای اجرای این طرح عمل تعویض مفصل زانو با هزینه های بسیار كم در بیمارستان های دولتی انجام شد، اضافه كرد: ولی بعد از آن بیمه ها با كمبود منابع اقتصادی مواجه شدند و منابع یارانه ای طرح هم به خوبی پیش بینی نشده بود ازاین رو تعداد عمل های جراحی با هزینه اندك به حداقل رسید. وی اضافه كرد: سالانه در كشور كمتر از ۱۰ هزار عمل تعویض مفصل زانو انجام می گردد كه معمولاً آرتروز زانو بیشترین دلیل این مسئله به حساب می آید. همینطور زنان بیشتر با این مشكلات همراه هستند بطوریكه آمار زیادی از تعداد جراحی های مفصل زانو را به خود اختصاص داده اند.
دكتر ابراهیم زاده با اشاره به اینكه پوكی استخوان، سبك زندگی شهری و كاهش فعالیت پایین در زنان می تواند سبب افزایش احتمال بروز آرتروز زانو در زنان شود، اظهار داشت: امروزه حدود ۷۰ درصد موارد تعویض مفصل زانو در زنان انجام می گردد. دبیر انجمن جراحی زانو، آرتروسكوپی و صدمه های ورزشی ایران اضافه كرد: جامعه ایرانی رو به سالمندی پیش می رود و این مسئله نشان از افزایش نیاز به عمل تعویض مفصل زانو در كشور طی سال های آینده دارد و آمار سالانه تعویض مفصل زانو تا ۵ تا ۱۰ سال آینده به ۳۰هزار مورد در سال برسد، ازاین رو باید تدابیری اندیشیده شود كه این جراحی تحت پوشش بیمه قرار گیرند بنابراین انجام برنامه ریزی توسط دولت و سازمان های بیمه گر در این راستا ضرورت دارد. این متخصص جراحی زانو و ارتروسكپی اظهار داشت: راه اندازی دوره های آموزشی تكمیلی فلوشیپ تخصصی جراحی زانو در دانشگاه های بزرگ كشور و برگزاری كنگره های بین المللی جراحی زانو و تعویض مفصل توسط انجمن جراحی زانو و ارتروسكپی ایران نقش مهمی در بهبود و ارتقا سطح خدمات درمانی جراحان ارتوپدی كشور به هموطنان شده است و امروزه تمام اعمال جراحی های ارتوپدی و جراحی های تعویض مفصل و ارتروسكپی در كشور هم سطح مراكز تخصصی بین المللی در امریكا، كانادا و اروپای غربی انجام می گردد. ابراهیم زاده افزود: پنجمین كنگره بین المللی دوسالانه انجمن جراحی زانو، ارتروسكپی و صدمه های ورزشی ایران از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ در مركز همایش های بین المللی جزیره كیش با حضور صدها صاحب نظر و متخصصی جراحی زانو از پنج قاره جهان در جزیره كیش برگزار می گردد.

1396/09/16
16:09:16
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت