محققان خاطرنشان كردند؛

درمان فشارخون بالا ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

درمان فشارخون بالا ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

خود درمانی: بگفته پژوهشگران، افراد مسن تری که برای کنترل فشار خون خود دارو مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که فشار خون بالا درمان نشده دارند، کمتر در معرض خطر زوال عقل هستند.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر به نقل از هلث لاین، متخصصان سفارش می کنند که فشار خون بالا در افراد مسن حتما درمان گردد.
تجزیه و تحلیل تحقیقات قبلی نشان میدهد که درمان فشار خون بالا در افراد مسن خطر ابتلاء به زوال عقل را می کاهد و شواهد بیشتری ارائه می دهد که سلامت قلب و سلامت مغز ارتباط نزدیکی با هم دارند.
در یک متاآنالیز جدید، پژوهشگران دریافتند که افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا درمان نشده در مقایسه با افراد مسن سالم ۴۲ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل در طول دوره مطالعه بودند. این مسئله حتی در میان افراد ۷۰ و ۸۰ ساله نیز صادق بود.
این تحلیل و بررسی نشان داد که افراد مسن با فشار خون بالا درمان نشده نیز ۲۶ درصد بیش از افراد دارای فشار خون بالا در معرض خطر زوال عقل هستند.
دکتر «احمد سجادی»، متخصص مغز و اعصاب و دانشیار نورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، اظهار داشت: «این مطالعه نشان میدهد که درمان موفقیت آمیز فشار خون بالا ممکنست خطر ابتلاء به زوال عقل را به سطح افرادی که فشار خون ندارند کم کند.» وی در این مطالعه شرکت نداشت.
برخی از پزشکان ممکنست از درمان تهاجمی بیماران مسن مبتلا به فشار خون بالا اجتناب کنند، اما مطالعه جدید نشان میدهد که درمان فشارخون بالا، خصوصاً برای سلامت مغز مفید می باشد.
به گفته متخصصان، پزشکان باید عوارض جانبی دارو را در بیماران مسن زیر نظر داشته باشند و برای ادامه کنترل فشار خون بالا با آنها همکاری کنند.


منبع:

1402/06/28
15:41:59
5.0 / 5
356
تگهای خبر: بیمار , پزشك , دارو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت