سازمان بهداشت جهانی:

به پایان همه گیری نزدیك می شویم

به پایان همه گیری نزدیك می شویم

خراسان رضوی مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر مبنای نتایج مثبت عرضه شده آزمایش واکسن های کرونا اظهار داشت: ˮبه آخر همه گیری نزدیک می شویم. ˮ


به نقل از اسکورل، تدروس آدهانوم گبرسیوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اظهار نمود: نتایج مثبت آزمایش های واکسن کرونا به معنای این است که حالا افراد می توانند به پایان همه گیری فکر کنند، بااین حال، وی به کشورهای ثروتمند اخطار داد که از کشورهای فقیر و حاشیه ای در این مورد سوءاستفاده نکنند.
وی در سخنرانی خود در جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: " در هفته های اخیر با نتایج مثبت آزمایش های واکسن، امیدواری افزایش یافته است، اما صریح بگویم: ما به آسانی نمی توانیم جهانی را بپذیریم که در آن حقوق فقیران و حاشیه نشینان توسط ثروتمندان و قدرتمندان در لشکرکشی واکسن ها لگدمال شود. "
وی خواهان تقسیم عادلانه کالاهای عمومی جهانی شد تا هیچ کشوری از دیگر کشورها عقب نماند. وی اظهار داشت: "کاهش نابرابری ها بعد از همه گیری آغاز نمی گردد و این مورد باید بخشی از مقابله با کرونا باشد. "
تدروس آدهانوم بدون نام بردن از کشوری اظهار داشت که برخی پاسخ مساوی به بحران جهانی بهداشت نداده اند و برخی هم به صورت مساوی تحت تأثیر آن قرار نگرفته اند. وی اظهار داشت: موفقیت کشورهایی که از شیوع کرونا جلوگیری کردند، به علت جغرافیای آن کشور نیست.
رئیس سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: "این کشورها ثابت کرده اند که با علم، همبستگی و فداکاری می توان این ویروس را مهار کرد و افزود که در مکان هایی که علم تحت تأثیر نظریه های توطئه آمیز قرار گیرد، این عفونت هم توسعه پیدا می کند. "
تدروس همینطور چهار زمینه اصلی را در نظر گرفت که در آن سازمان ملل برای آخر دادن به همه گیری و ایجاد جهان بعد از کرونا باید انجام دهد. وی خواهان سرمایه گذاری در واکسن ها، برداشتن گام هایی برای آماده بودن برای پیشگیری از بیماری همه گیر بعدی و ارتقاء سلامت بعنوان پایه ای برای صلح و رفاه و حفاظت از آینده مشترک شد.
وی اعلام نمود که سازمان بهداشت جهانی دسترسی به برنامه کووید-۱۹ Tools Accelerator یا ACT Accelerator را برای تولید واکسن بوجود آورده و آنها را به صورت عادلانه تخصیص و تحویل می دهد.
رئیس سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: "اما اگر شتاب دهنده ACT به صورت کامل بودجه نگیرد، درخطر قرار می گیرد. شتاب دهنده ACT برای ایجاد بسترهای لازم برای تهیه و تحویل گسترده واکسن ها، تشخیص ها و روش های درمانی، با شکاف بودجه ۴.۳ میلیارد دلاری فوری روبرو است و ۲۳.۹ میلیارد دلار بیشتر در سال آینده موردنیاز است. "
در مورد آمادگی برای واکسن بعدی، تدروس تصریح کرد که خیلی از کشورها نتوانسته اند به شیوع سندرم تنفسی حاد شدید، سندرم تنفسی خاورمیانه در رابطه با ویروس کرونا، بیماری آنفلوآنزای خوکی و سایر بیماری های عفونی پاسخ مثبت دهند. وی اظهار داشت: "اکنون همه کشورها باید تدابیری اندیشیده و در پیشبینی، جلوگیری، کنترل و تخفیف بحران بعدی سرمایه گذاری کنند. "



1399/09/15
23:01:20
5.0 / 5
964
تگهای خبر: آزمایش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت