مدیركل بازرسی ونظارت وزارت بهداشت اعلام كرد
تخلفات بهداشتی به سامانه ۱۹۰ اطلاع داده شود
مدیركل بازرسی و نظارت وزارت بهداشت اظهار داشت: از مردم می خواهیم درمورد مواردی كه از بیمارستان ها شكایتی دارند و تخلفات بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، محمدحسین حیدری در ارتباط ویدئو کنفراسی با خبرنگاران ضمن تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تشکر از مردم، اظهار داشت: همین اقدام کمک بزرگی به وزارت بهداشت بود. با عنایت به این که در بعضی شهرها هنوز به پیک کرونا نرسیده ایم، باید موازین بهداشتی به خوبی رعایت شود تا شعار کرونا را شکست می دهیم، محقق شود. مطمئن هستیم مردم فهیم ایران با رعایت نکات بهداشتی، اجرای پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، عدم سفر غیر ضروری و…به ما کمک خواهند کرد. وی ادامه داد: از مردم می خواهیم در مورد مواردی که از بیمارستان ها شکایتی دارند، موارد را باشماره گیری ۱۹۰ با ما در بین بگذارند. همکاران ما در حوزه بازرسی فعال می باشند و تمام موارد سریعاً پیگیری می شود. وی درباره نحوه نظارت بر قهوه خانه ها بخصوص قهوه خانه هایی که عرضه قلیان در آنها اتفاق می افتد، اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد کرونا مقرر شد شرایطی فراهم گردد که با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی قهوه خانه ها آغاز شود. یک بخش کنترل تجمع در قهوه خانه ها است و بخش دیگر عرضه قلیان در قهوه خانه ها است. این مورد فرایند خاص خویش را از گذشته داشته است که حتی به شکل کامل هم کنترل نشده است، اما حالا بازرسان ما در این بخش بیشتر از گذشته فعالیت خواهند کرد. بهرحال به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است تا هر کدام در بخش تحت نظر خود بر فعالیت قهوه خانه ها نظارت کنند و گزارشات این روند طی هفته آتی منتشر خواهد شد. در صورتی که خود مردم مشتری قهوه خانه ها نباشند اساسا شکایت از این مراکز هم کاهش خواهد یافت. وی در مورد اینکه بیشترین شکایت مردم در روزهای کرونا شامل چه مواردی است، خاطرنشان کرد: عمده شکایت مردم در سه ماه گذشته در مورد بیمارستان ها و روند عرضه خدمات بوده است. عمده این شکایات هم به نحوه پرداخت هزینه ها بازمی گردد که توضیحات آن در نشست قبل به تفصیل مطرح شده، باز هم اگر شکایتی از جانب مردم مطرح باشد می توانند آنرا با سامانه ۱۹۰ در بین بگذارند. مدت زمان پاسخگویی به شکایات درمانی مردم وی درباره مدت زمان پاسخگویی به شکایات مردم، اظهار نمود: زمان پاسخگویی با عنایت به حوزه مربوطه متفاوت است؛ به صورت مثال در حوزه اورژانس زمان پاسخگویی کمتر از ۱۲ ساعت است، ولی در حیطه درمان اگر شکایتی صورت گیرد، حداکثر در ۷۲ ساعت و در حوزه اورژانس بیمارستانی هم مدت زمان پاسخگویی از زمان تماس همکاران ما با غافلگیری مربوطه در آن بیمارستان، مهلت مشخص می شود. البته سامانه ای از سال قبل طراحی کردیم که با کمک سامانه ۱۹۰ بتوانیم با شکایت کننده ارتباط داشته باشیم تا بلافاصله بعد از طرح شکایت از راه پیامک در جریان مراحل رسیدگی قرار گیرند و امیدواریم ظرف یکی دو هفته دیگر این مورد نهایی شود. حیدری در ارتباط با اجرای پروتکل های بهداشتی، بیان نمود: پروتکل ها برای حفظ سلامتی مردم اجرا می شود و نمی توان در این حوزه برخورد قهری در پیش گرفت؛ ما اعلام نموده ایم استفاده از ماسک ضروریست اما اگر بعنوان مثال افراد در رفتن به بانک از ماسک استفاده نکنند، ما نیرو به این اندازه نداریم که ناظر بر رفتار تک تک مردم باشند و در این حوزه خود مردم می توانند به یکدیگر تذکر دهند. هر زمان هر گزارشی به ما ارسال شده است حتی بدون نامه نگاری به جهت اینکه زمان را از دست ندهیم با کارشناسان مربوطه ارتباط گرفته ایم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب