اداره بهداشت و سلامت انگلیس هشدار داد

نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال شیوع ویروس كرونا

نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال شیوع ویروس كرونا

خود درمانی نگرانی از گسترش سندرم نادر كودكان به دنبال شیوع ویروس كرونا


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، اداره بهداشت و سلامت انگلیس آگهی داده است در ایام اخیر موارد زیادی از کودکانی که به سندرم پاسخ التهابی سیستمیک مبتلا شده اند در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سراسر این کشور بستری شده اند.
این کودکان علایم بیماری کووید-۱۹ شدید، سندروم شوک سمی و همین طور بیماری کاوازاکی را داشته اند. ابتلای این کودکان البته تنها به بریتانیا محدود نبوده و در کشورهایی چون آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هم گزارش شده است. نکته قابل توجه درباب این سندرم این است که علائمی مشابه با ویروس کرونا دارد.
متخصصان حوزه پزشکی در ایتالیا و بریتانیا در حال بررسی ارتباط احتمالی این بیماری التهابی شدید در میان کودکان با ویروس کرونا هستند.
پزشکان در شمال ایتالیا بتازگی شمار زیادی از کودکان زیر ۹ سال مبتلا به بیماری کاوازاکی را که در مناطقی از آسیا شایع است، گزارش کرده اند.
وزیر بهداشت انگلیس در گفت وگویی رادیویی در این زمینه اشاره کرد: این یک بیماری جدید است که فکر می نماییم امکان دارد در اثر ویروس کرونا به وجود آمده باشد. ۱۰۰ درصد دراین زمینه اطمینان نداریم چونکه تست کرونای بعضی از کودکان مبتلا مثبت نبوده است. بدین سبب در حال انجام تحقیقات زیادی روی این مساله هستیم.
بیماری کاوازاکی چیست؟
بیماری کاوازاکی نوعی سندرم است که اغلب در میان کودکان زیر پنج سال مشاهده می شود و در آن شریان ها گرفتار ورم و التهاب می شوند. در این عارضه غدد لنفاوی پوست و غشای محیطی بینی، گلو و دهان نیز گرفتار التهاب می شود.
این بیماری البته معمولا دوره ۱۲ روزه دارد اما تشخیص و درمان زودهنگام این عارضه بسیار مهمست چونکه ضمن کوتاه تر کردن دوره بیماری، احتمال وقوع مشکلات قلبی در آینده را می کاهد. در اثر این بیماری ممکنست عروق بیش از حد لازم بزرگ شوند و یک آنوریسم را تشکیل دهند یا سبب باریک شدن عروق شود و کودک را در معرض خطر لخته خونی بزرگ قرار دهد.
از علایم این بیماری می توان به تب بالا، . قرمز شدن شدید چشم ها، بروز جوش های قرمز رنگ در بدن و همین طور در ناحیه تناسلی، قرمزی، خشکی و ترک خوردن لب ها و ورم و قرمز شدن زبان و همین طور ورم و قرمزی پوست کف دست، پا، غدد لنفاوی گردن و قسمت های دیگر بدن اشاره نمود.
ارتباط بین کاوازاکی و کووید ۱۹ چیست؟
در کشورهایی که شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده، موارد بیشتری از ابتلای کودکان به بیماری کاوازاکی گزارش شده است. بعضی از این کودکان به کووید ۱۹ نیز مبتلا شده اند و برخی نیز خیر.
هنوز معین نمی باشد دقیقا چه ارتباطی بین کاوازاکی و کووید ۱۹ وجود دارد اما متخصصان در حال بررسی علت افزایش ناگهانی آمار مبتلاشدن به کاوازاکی در میان کودکان هستند. وزیر بهداشت فرانسه به پارلمان این کشور اعلام نموده اخیرا، ۱۵ کودک به کاوازاکی مبتلا شده اند اما پاسخ تست کرونای همه آنها مثبت نبوده است.
بنابر گزارش یورونیوز، انجمن کودکان اسپانیا نیز آگهی داده است در صورت بروز چنین علائمی در بین کودکان باید هرچه زودتر به مراکز پزشکی و بهداشتی مراجعه شود. البته این نهاد اسپانیایی اعلام نموده خانواده ها نباید نگران باشند اما در عین حال باید درباب شناسایی و درمان سریع این بیماری توجه به خرج دهند.




منبع:

1399/02/17
16:09:29
5.0 / 5
2754
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت