یك مقام سازمان غذا و دارو خبر داد؛

توزیع یك میلیون قرص آنفلوانزا در كشور

توزیع یك میلیون قرص آنفلوانزا در كشور

به گزارش خود درمانی مدیركل امور دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و دارو، از توزیع یك میلیون قرص اسلتامیویر برای بیماران مبتلا به آنفلوانزا اطلاع داد.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، غلامحسین مهرعلیان، در مورد كمبود یك نوع داروی آنفلوانزا(اسلتامیویر)، اظهار داشت: بر مبنای تفاهمنامه بین سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو مكلف به تامین داروی آنفلوانزا مورد نیاز بیماران از منابع معتبر است تا معاونت بهداشت این دارو را در مراكز بهداشتی در اختیار بیماران قرار دهند.
وی اضافه كرد: امسال واكسن آنفلوانزا در زمان مناسبی با تعداد خوب در اختیار معاونت بهداشتی قرار گرفت و در بخش خصوصی هم توزیع شد و متقاضیان موفق به دریافت واكسن شدند. اما در هفته های اخیر شاهد ایجاد موجی از بیماری آنفلوانزا در كشور هستیم. خیلی از پزشكان برای درمان علاقمند به تجویز داروی اسلتامبویر هستند كه تقاضا برای تهیه این دارو را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش داده است.
مدیركل امور دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و دارو تصریح كرد: داروی اسلتامیویر قرار بود از راه معاونت بهداشتی در اختیار مراكز بهداشتی قرار بگیرد، اما در این شرایط كه تقاضا رو به افزایش است از وزیر بهداشت درخواست كردیم این دارو علاوه بر معاونت بهداشتی در صورت تجویز سه گروه متخصص اطفال، كودكان و داخلی در داروخانه های منتخب دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور، عرضه شود و بیماران بتوانند این دارو را از داروخانه های منتخب هم تهیه كنند، كه مورد موافقت مقام عالی وزارت واقع شد.
وی با اشاره به اینكه یك میلیون عدد قرص اسلتامیویر از منبعی باكیفیت تهیه شده است، اضافه كرد: طی دو روز آینده ۵۰۰ هزار عدد از این دارو در اختیار دانشگاه های علوم پزشكی قرار می گیرد، تا آخر هفته بعد هم ۵۰۰ هزار عدد دیگر از این دارو بین دانشگاه ها توزیع می شود تا بیماران بتوانند به راحتی داروی مورد نیاز خویش را از داروخانه های منتخب تهیه كنند.

1398/09/12
14:33:10
5.0 / 5
4454
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت