عوامل موثر در انتخاب خرید مواد بهداشتی و آرایشی از نگاه مردم
خود درمانی: نتایج نظرسنجی های ایسپا نشان داده است كیفیت خوب محصولات بهداشتی و آرایشی و پیرایشی بیشتر از عوامل دیگر در انتخاب و خرید آنها موثر است.
به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی ملی مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) كه در ایام ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان كل كشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، نشان داده است ۷۸.۱ درصد مردم اعلام نموده اند كه كیفیت خوب محصول عامل موثر برای انتخاب و خرید مواد بهداشتی است. ۴۹.۶ درصد قیمت مناسب را عامل موثر در انتخاب و خرید این محصولات دانستند.
در این نظرسنجی كه طی آن، از پاسخگویان پرسیده شده: «چه عواملی در تصمیم گیری شما در انتخاب و خرید مواد بهداشتی موثر هستند؟» ۱۰.۵ درصد مردم اعلام نمودند خوشنامی كالا برایشان اهمیت دارد. ۴.۸ پاسخگویان تبلیغات كالا، ۳.۹ درصد دسترسی سهل به كالا و ۲.۹ درصد هم جذابیت و ظاهر مواد بهداشتی را در انتخاب و خرید آنها موثر دانستند. لازم به ذكر است كه پاسخگو می توانسته دو گزینه را انتخاب نماید.
نتایج یكی دیگر از نظرسنجی های ایسپا كه در ایام ۱۷ و ۱۸ تیر ماه ۹۸ انجام شده، نشان داده است ۶۷.۸ درصد پاسخگویان كیفیت خوب مواد آرایشی و پیرایشی را در انتخاب و خرید آنها موثر دانسته اند.
در این نظرسنجی كه به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان كل كشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: « معمولا چه عواملی در تصمیمی گیری شما برای انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی موثر هستند؟». ۴۴.۹ درصد شركت كنندگان در این نظرسنجی، قیمت مناسب، ۹.۶ درصد خوشنامی كالا، ۵ درصد تبلیغات، ۴ درصد جذابیت و ظاهر كالا و ۳.۹ درصد دسترسی سهل به كالا را از عوامل موثر در انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی دانستند. در این نظرسنجی، پاسخگو می توانسته دو گزینه را انتخاب نماید.
منبع: خود درمانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب