رشد استخوان ها در قرن ۲۱ زودتر متوقف میگردد

رشد استخوان ها در قرن ۲۱ زودتر متوقف میگردد

خود درمانی: پژوهشگران می گویند رشد استخوان های كودكان حالا نسبت به قرن گذشته زودتر متوقف میگردد و این مساله بر زمان بندی درمان های استخوانی موثر است.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، پژوهشگران می گویند رشد استخوان های كودكان حالا نسبت به قرن گذشته زودتر متوقف میگردد و این مساله بر زمان بندی درمان های استخوانی موثر است.
بر اساس پژوهش تازه دانشگاه میسوری، رشد كامل استخوان بندی دختران نسبت به قرن گذشته ۱۰ ماه و پسران حدود ۷ ماه زودتر رخ می دهد.
دانا دورن، مدیر این پژوهش می گوید: یافته های ما نشان داده است باید زمان «نرمال» جدیدی برای رشد كامل اسكلتی در نظر بگیریم. تكمیل رشد استخوان ها در زمان كمتر بر شرایط درمان نارسایی های اسكلتی خاصی در كودكان موثر است، همچون درمان تفاوت در طول پاها یا درمان اسكولیوز (انحراف ستون مهره یا كج پشتی) تغییر خواهدنمود. همین طور این مساله بر كاربرد هورمون رشد در درمان هم موثر خواهد بود.
مل بویر، همكار این پژوهش باز می گوید: زمان بندی در درمان چنین شرایطی عاملی تعیین كننده در دستیابی به نتیجه مطلوب است. آن چه این پژوهش به ما نشان داده است این است كه پزشكان باید زودتر از آن چه تا كنون گمان می كردند چشم به راه همجوشی صفحه رشد استخوان باشند.
پژوهشگران در این تحقیق رادیوگراف های استخوان دست و مچ بیشتر از ۱۰۰۰ كودك كه در فاصله زمانی ۱۹۱۵ و ۲۰۰۶ متولد شده بودند را بررسی كردند. رادیوگراف ها طی چندین دهه برای پژوهشی به درازای یك قرن درباره رشد اسكلتی انسان گردآوری شده بود و توجه محققان بر فرایند رشدی به نام همجوشی صفحه رشد متمركز بود كه نشانگر اختتام رشد استخوان است.
دورن در این باره توضیح می دهد: این فرایند وقتی آغاز میگردد كه صفحه رشد، كه غضروفی در انتهای استخوان است، به سر استخوان متصل میگردد. این صفحه كم كم گرفتار كلسیفیكاسیون شده و به تدریج به صورت كامل با استخوان متصل شده و جوش می خورد. وقتی جوش خوردگی كامل شد، اختتام رشد استخوان فرا رسیده است.
نتایج این پژوهش نشان داد اسكلت كودكانی كه در دهه ۱۹۹۰ به دنیا آمدند سریع تر و زودتر از كودكان متولد شده در دهه ۱۹۳۰ به رشد كامل رسیده است. این پژوهش عوامل احتمالی رشد سریع تر اسكلت را بررسی نكرده اما محققان می گویند یك عامل می تواند قرار داشتن فرد در معرض مواد شیمیایی باشد كه بر هورمون ها اثر می گذارند.

1397/10/20
13:19:36
5.0 / 5
4664
تگهای خبر: پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت