كاربرد زیست فناوری مكان محور در تشخیص سرطان

كاربرد زیست فناوری مكان محور در تشخیص سرطان

به گزارش خود درمانی عضو هیات علمی دانشكده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از كاربرد زیست فناوری مكان محور در تشخیص سرطان اطلاع داد و اظهار داشت: بیماری سرطان با فلزات سنگین موجود در خاك بی ارتباط نیست.


محمد جواد ولدان زوج در گفت وگو با خبرنگار ایسنا و در حاشیه گردهمایی پژوهشگران زیست فناوری كه امروز در دانشكده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، حوزه فعالیت خویش را زیست فناوری اطلاعات مكانی عنوان نمود و اظهار داشت: این حوزه مربوط به استفاده از داده های مكان محور در علوم زیستی و با استفاده از پدیده های طبیعی و محیطی همچون آب، هوا، خاك و رطوبت است.

وی كاربرد این مورد را پیگیری و تشخیص مراحل رشد بیماری و پایش آن در گیاه و انسان دانست و اظهار داشت: در این خصوص بیماری های گیاه و بیماری های انسانی كه با استفاده از پدیده های محیطی همچون آب، گیاه و خاك، گرد و غبار (همچون بیماری وبا و سل) وارد بدن می شود، شناسایی و تشخیص داده می شود.

عضو هیات علمی دانشكده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اضافه كرد: همینطور بیماری هایی همچون سرطان، با فلزات سنگین موجود در خاك بی ارتباط نیستند و علیرغم آن كه سرطان یك بیماری چندفاكتوری است، می توان با استفاده از فوق نسبت به شناسایی و تشخیص این بیماری در افراد اقدام نمود.

ولدان زوج در انتها برخی فعالیت ها در حوزه زیست فناوری اطلاعات مكانی دانشكده نقشه برداری را طیف سنجی میدانی و تهیه تصاویر ماهواره ای فراطیفی در تشخیص رشد و بیماری گیاه برشمرد.




1397/10/10
14:24:23
5.0 / 5
5058
تگهای خبر: بیمار , بیماری , سرطان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت