در بیمارستان شهدای تجریش؛

دستگاه جدید براكی تراپی برای درمان سرطان ها به بهره برداری رسید

دستگاه جدید براكی تراپی برای درمان سرطان ها به بهره برداری رسید

خود درمانی: دستگاه جدید براكی تراپی با قابلیت درمان تومورهای سرطانی داخل حفره ای، در بیمارستان شهدای تجریش تهران به بهره برداری رسید.


به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، دستگاه جدید براكی تراپی كه با استفاده از سورس كبالت برای درمان سرطان های تخصصی زنان و همینطور سرطان هایی مانند مری، پروستات و ركتوم به كار می رود، افتتاح شد. دكتر افشین رخشا مسئول بخش براكی تراپی بیمارستان شهدای تجریش به سیستم درمانی مدرن این دستگاه اشاره نمود و اضافه كرد: دستگاه های براكی تراپی قبلی اپلیكاتورهای قدیمی داشت و از دقت درمان كافی برخوردار نبود، اما دستگاه جدید با استفاده از سورس كبالت كه تا ۵ سال فعالیت دارد، مطابق با استاندارهای جهانی، اپلیكاتورها و طراحی درمان مدرن تری دارد و محدودیتی برای تعداد درمان بیمار با این دستگاه وجود ندارد. دكتر بهرام مفید رئیس بخش رادیوتراپی-آنكولوژی بیمارستان شهدای تجریش، بهره برداری از دستگاه جدید براكی تراپی با تعرفه كامل مجانی را گام بزرگی در درمان سرطان های داخل حفره ای برشمرد و اضافه كرد: بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای تجریش شامل دو بخش درمان های اكسترنال (خارجی) و درمان های اینترنال (داخلی) است. در مورد دستگاه ها و درمان های خارجی بدلیل استفاده از تكنیك های پیشرفته در این بخش مانند سرویس IMRT شرایط خیلی خوبی برای درمان بیماران وجود دارد. در روش درمان های داخلی مانند براكی تراپی، سورس رادیواكتیو داخل بدن بیمار كار گذاشته می گردد و هم اكنون برای درمان سرطان های تخصصی زنان مانند رحم و دهانه رحم به كار می رود. وی با اشاره به این نكته كه بیمارستان شهدای تجریش تنها بیمارستان دولتی است كه براكی تراپی را با تعرفه كاملاً مجانی به بیماران عرضه می دهد، به نقش خیرین در تأمین هزینه های تجهیزات درمانی اشاره و خاطرنشان كرد:
در سال ۱۳۵۱ همزمان با تأسیس بخش رادیوتراپی، این بخش با امكانات بسیار اندك، دستگاه ها و تجهیزات درمانی آغاز به كار كرد، اما هم اكنون به همت موسسه خیریه بهنام دهش پور و خیرین، این بخش از لحاظ تجهیزات كامل، افزایش تعداد تخت های بخش بستری و توسعه درمانگاه از شرایط بسیار خوبی برخوردار می باشد.

1397/03/11
12:24:24
5.0 / 5
5414
تگهای خبر: بیمار , درمان , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت