ضرورت دسترسی به ابزاری دقیق تر برای ردیابی جهانی ایدز

ضرورت دسترسی به ابزاری دقیق تر برای ردیابی جهانی ایدز

خود درمانی: كارشناسان ˮموسسه واكسیناسیون دوكˮ در كارولینای آمریكا كوشیده اند تا به شیوه ای دقیق تر برای ردیابی موارد مبتلا شدن به عفونت HIV در جمعیت های بزرگ دست پیدا كنند به طوری كه به بهبود راهكارهای تحقیق و پیشگیری از این بیماری در سراسر جهان كمك گردد.



به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، روش جدید می تواند عفونت های تازه را دقیق تر شناسایی كند.

دكتر جورجیا توماراس، استاد دپارتمان جراحی و مدیر تحقیقاتی موسسه واكسیناسیون دوك اظهار داشت: پیشرفت های اخیر همچون داروهای موثر آنتی رتروویرال كه برای جلوگیری و درمان عفونت HIV بكار می روند، چشم اندازها در عرصه مقابله با این بیماری را تغییر داده است.

طبق این مطالعه كه در مجله JCI Insight انتشار یافته، دستیابی به روش های بهبودیافته تر برای طبقه بندی عفونت های تازه از عفونت های قدیمی به منظور شناسایی مؤثرترین راه های پیشگیری ضروری است.

توماراس و همكارانش به دنبال راهی برای تخمین میزان مبتلایان به ایدز بودند تا خصوصیت های منحصر به فرد این اپیدمی را در نظر بگیرند. آنها همینطور بر دیدگاه های اخیر در مورد اینكه چگونه ویروس در مراحل اولیه عفونت روی بدن اثر می گذارد، تمركز كردند.
به گفته توماراس داشتن آزمایشی دقیق برای تشخیص HIV می تواند هزینه های آزمایشات را برای محققان به طور قابل توجهی كم كند چون كه به نمونه های كوچكتری برای پیشبرد مطالعات خود نیاز خواهند داشت.

به گزارش ساینس دیلی، دكتر كِلی سیتون متخصص ارشد این مطالعه بیان داشت: علاوه بر اینها، از دیدگاه سلامت عمومی، یك آزمایش دقیق تر برای بیماری ایدز به شناسایی محل های شیوع عفونت های اخیر كمك می نماید و ازاین رو تلاش ها برای پیشگیری از شیوع آن هدفمندتر انجام خواهد گرفت.




1396/10/09
00:49:06
5.0 / 5
4519
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت