عضو شورای عالی نظام پرستاری؛

اجرا نشدن تعرفه پرستاری مغایر با روح اقتصاد مقاومتی است

اجرا نشدن تعرفه پرستاری مغایر با روح اقتصاد مقاومتی است

خود درمانی: عضو شورای عالی نظام پرستاری كشور، اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را مغایر با روح اقتصاد مقاومتی دانست.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، كامران سیفی پور، اظهار داشت: مخالفان تعرفه گذاری پرستاری مخالفان سلامت مردم، قانون، مجلس و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. عدم تعرفه گذاری پرستاری مغایر روح و متن توافق هسته ای است.
وی با اشاره به اینكه قریب به یك دهه از تصویب قانون تعرفه گزاری خدمات پرستاری می گذرد، تصریح كرد: مثلث تعرفه گذاری شامل خدمت، ارزش خدمت و تامین اعتبار است كه ضلع سوم آن هم اكنون گروگان دولت است و كمك مجلس و كمیسیون تلفیق می تواند راهگشا باشد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به اینكه برای تعرفه گذاری مولفه هایی همچون ریسك خدمت، تجهیزات مورد استفاده، دانش و مهارت و زمان در نظر گرفته می شود، تصریح كرد: تعرفه گذاری یك سیاست كلان برای ارزش گذاری خدمات است و تنها كالا ها و خدمات بی ارزش فاقد تعرفه می مانند.
وی ادامه داد: تعرفه گذاری پرستاری مطابق اصل ۴۴ چهار قانون اساسی، در اصول ده گانه مقام معظم رهبری، سیاست های اقتصاد مقاومتی و قانون برنامه ششم توسعه لازم الاجرا است و معیار های واگذاری امور به مردم را مشخص، ارزش گذاری و امكان پذیر می كند و بستر اولیه برای حرفه ای شدن و كمك به مردم است چون هزینه های درمانی و پرداخت از جیب را می كاهد.
سیفی پور خاطرنشان كرد: جامعه پرستاری به معیار مشخصی برای خدمت به مردم دربخش خصوصی، مطب ها، درمانگاه ها، موسسات خیریه، پزشك خانواده، مدارس، امور توانبخشی، اورژانس هاو سطح جامعه نیاز دارد.
وی با بیان این كه متاسفانه تحریم های جامعه پرستاری برداشته نشده و این مغایر متن و روح برجام در حمایت همه جانبه از دولت اعتدال است، اضافه كرد: طرفین برجام شامل پنجگانه وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه، سازمان مدیریت برنامه و بودجه، مجلس، نظام پزشكی و یگانه نظام پرستاری است و در این مقطع یكی از اعضا به توافقات و قانون پایبند نیست.
سیفی پور تصریح كرد: امید جامعه پرستاری برای خدمات جامعه نگر به سایر اعضای قانون مدار و كمیسیون تلفیق مجلس است. از آنجایی كه خدمات پرستاری با نرخی به مراتب مناسب تر از سایر تعرفه ها و با كیفیتی بی بدیل عرضه و پیشنهاد شده است ازاین رو مخالفان تعرفه گذاری پرستاری احیانا مخالفان سلامت مردم، قوانین مجلس و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری هستند.

1396/09/26
23:26:19
5.0 / 5
4637
تگهای خبر: خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت