یك فوق تخصص غدد عنوان كرد؛

دیابت چگونه رخ می دهد

دیابت چگونه رخ می دهد

خود درمانی: یك فوق تخصص غدد، در مورد چگونگی رخداد دیابت و كنترل قند خون، نكاتی را متذكر شد.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، مجید ولی زاده، اضافه کرد: دیابت زمانی رخ می دهد که قند خون از حد طبیعی، افزایش یابد، به عبارت دیگر زمانی که قند خون ناشتا، مساوی و بیشتر از ۱۲۶ در دو نوبت یا پس از مصرف ۷۵ گرم گلوکوز، این میزان بالای ۲۰۰ باشد، فرد به دیابت مبتلا شده است.
به گفته وی، این بیماری امکان دارد بدون علامت یا در بعضی افراد با تشنگی زیاد و پر ادراری همراه باشد.

ولی زاده درباره انواع مختلف این بیماری توضیح داد: دیابت نوع یک، دیابت جوانان و دیابت نوع دو شایع ترین نوع دیابت است که ۹۰درصد ابتلایان را به خود اختصاص می دهد، دیابت بزرگ سالان و حاملگی از انواع دیگر این بیماری است.
وی اظهار داشت: با عنایت به این که شایع ترین نوع دیابت، دیابت نوع دو است که در گذشته سنین بالای ۳۵ تا ۴۰ سال را درگیر می کرد، اما حالا با عنایت به شیوع چاقی در جوانان و نوجوانان این نوع دیابت در سنین پایین تر هم مشاهده می شود.
ولی زاده ضمن بیان اینکه این بیماری معمولاً بدون علامت است، افزود: در افرادی که سابقه خانوادگی دیابت نوع دو یا اختلال چربی و پرفشاری خون دارند، بیشتر دیده می شود، ازاین رو این افراد باید از سنین پایین آزمایش قند خون انجام دهند و اگر فرد دیر متوجه بروز این بیماری شود، به صدمه های چشمی، کلیوی و اعصاب محیطی غیرقابل بازگشت گرفتار می شود.
به گفته وی، انجام آزمایش های غربالگری در افراد بالای ۴۰سال، هر سه سال یکبار سفارش می شود، حتی اگر هیچ عامل زمینه ای نداشته باشند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار نمود: پراشتهایی شدید و کاهش وزن از علایم دیابت نوع دو است و این نوع دیابت به طورمعمول کنترل می شود، به عبارت دیگر بیماری مادام العمری است که فرد باید آنرا بپذیرد.


منبع:

1399/08/28
21:04:02
5.0 / 5
1096
تگهای خبر: آزمایش , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت