معاون بهداشت وزارت بهداشت:

دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است

دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است

به گزارش خود درمانی معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاكید بر اینكه دوره پودمانی پزشك خانواده مصداق عدالت آموزشی است، اظهار داشت: پزشك خانواده باید خصوصیت های شخصیتی و مهارتی را بیاموزد كه از پزشك صرف درمانی متفاوت می باشد.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا رئیسی امروز در مراسم رونمایی از دوره پودمانی مجازی آموزش پزشك خانواده كه در دانشگاه علوم پزشكی مجازی برگزار شدافزود: با عنایت به راه اندازی پرونده الكترونیك یكی از برنامه های مورد نیاز آموزش الكترونیك است كه ارتباط و انتقال راحت داده ها و اطلاعات را سهولت می بخشد. در واقع آموزش الكترونیك پزشكان خانواده یكی از مصادیق عدالت آموزشی برشمرد و حذف كاغذ از آزمون ها و آموزش های الكترونیك در جهت عدالت آموزشی صورت میگیرد.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: ما برای اجرای بهتر پزشكی خانواده در كشور احتیاج به افرادی داریم كه بیشتر از معمول بدانند شاید یكی از علل ناكامی پزشك خانواده نبود آموزش های لازم در این زمینه بوده است. اما پزشك خانواده باید خصوصیت های شخصیتی و مهارتی را بیاموزد كه از پزشك صرف درمانی متفاوت می باشد. مهمترین نقش امنیت سلامت كشور را پزشكان خانواده بر عهده دارند و در برنامه آموزشی پزشك خانواده این نقش گنجانده شده است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، بین ۹۰ تا ۹۵ درصد نیاز پایه ای سلامت جامعه را باید پزشك خانواده ایفای نقش كند و بعنوان جامعه نگر، خانواده نگر و ترویج كننده سلامت فعالیت كند و جامعه خویش را توانمندساز كند. ضمن اینكه پزشك خانواده باید توانمندی داشته باشد كه با زبان خود جامعه با آنها صحبت كند و در عین حال با دید پژوهشگری بتواند مسائل پزشكی منطقه را بررسی كند.
رییسی همینطور توانایی مدیریت محیط و مراكز تحت پوشش، نقش هدایت كنندگی در پزشكی، ارجاع به فرد و جای مناسب، قدرت حل مساله، قدرت تحلیل و مهارت های ارتباطی را از مهمترین خصوصیت های پزشك خانواده دانست و اظهار نمود: یك پزشك خانواده باید تفكر نقادانه و استدلال بالینی داشته باشد و بتواند با دستیابی به اطلاعات جدید و مهارت كارگروهی و همینطور مسئولیت پذیری و انگیزه كار خویش را انجام دهد.
معاون وزیر بهداشت در انتها تصریح كرد: یكی از الزاماتی كه برای دوره پودمانی پزشك خانواده و این برنامه آموزشی باید در نظر بگیریم تفاوت سرانه برای افرادی كه دوره پودمانی را می گذرانند با سایر افراد است. معاونت بهداشتی این مورد را مدنظر قرار می دهد كه افرادی كه دوره های پودمانی پزشك خانواده را بگذرانند در سرانه با سایر افراد متفاوت باشند. الان هم متخصصان پزشك خانواده ۴۰ درصد افزایش سرانه نسبت به دیگران دارند.




منبع:

1398/09/04
23:00:24
5.0 / 5
4434
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت