فعالیت ۸ دانشكده طب سنتی در كشور

فعالیت ۸ دانشكده طب سنتی در كشور

خود درمانی: مدیریت طب سنتی و مكمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی گیلان با بیان این كه هم اكنون ۸ دانشكده در سراسر كشور در زمینه طب سنتی فعال است، اظهار داشت: ۱۷گروه طب سنتی و بیش از ۱۰۰فارغ التحصیل در این رشته وجود دارد.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، دكتر «محمدرضا مسرورچهر» در همایش طب سنتی در محل فرمانداری صومعه سرا، مدرك و مجوز از مراكز معتبر را لازمه فعالیت در حوزه بهداشت دانست و اظهار نمود: علم پزشكی، علمی تجربی و در حال توسعه است.
وی با بیان این كه وضعیت فعلی طب سنتی در كشور ما به گونه ای است كه وزارت بهداشت از سال ۸۶ برای ساماندهی و آكادمیك كردن آن نسبت به راه اندازی چهار دانشكده در تهران اقدام نموده است، اضافه كرد: دانشكده طب سنتی دانشگاه تهران، شاهد، شهید بهشتی و علوم پزشكی ایران، چهار دانشكده راه اندازی شده در زمینه طب سنتی در تهران است.
مسرورچهر با بیان این كه هم اكنون ۸ دانشكده در سراسر كشور در زمینه طب سنتی فعال است، تصریح كرد: ۱۷گروه طب سنتی و بیش از ۱۰۰فارغ التحصیل در این رشته وجود دارد.
وی به وجود ۱۰سلامت كده طب در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: سلامت كده درمانگاه هایی هستند كه در سراسر كشور تنها خدمات طب سنتی عرضه می دهند.
مدیریت طب سنتی و مكمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی گیلان با بیان این كه در ۱۰استان كشور داروهای طب سنتی برای بیماران توسط بهورزان آموزش دیده عرضه می شود، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری فرموده اند: دغدغه قلبی امروز من طب اسلامی - ایرانی است به آن بپردازید.
وی با بیان این كه متأسفانه امروز برخی خویش را بدون هیچ دانشی متخصص طب سنتی و مدعی درمان بیماری هایی نظیر پی سی، سندروم داون، بیش فعالی توسط طب سنتی می دانند، اظهار داشت: این ادعا نادرست و تجویز داروهای مختلف موثر نخواهد بود.
مسرورچهر ادامه داد: برخی طب سنتی را برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی می دانند و ایمان مردم را به میزان اعتقادشان به طب اسلامی می سنجند. اینگونه بر روی افكار افراد مانور می دهند.این افراد معتقدند كسی كه كم اعتقاد باشد جزء كفار به حساب می آید.
وی به طب سنتی و سیاست های كلی سلامت ابلاغ گردیده توسط مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان كرد: طب سنتی و طب نوین در كنار یكدیگرند و طب سنتی به تنهایی هم اكنون قادر به درمان همه بیماری ها نیست و بیمار صدمه خواهد دید.
مسرورچهر خاطرنشان كرد: برخی خواستار سوءاستفاده از تقابل طب سنتی و نوین هستند.
وی با اشاره به برگزاری كارگاه های مختلف در زمینه طب سنتی در دانشگاه ها، اظهار داشت: بناست این كارگاه ها تحت عنوان«نظام سلامت در اسلام» در نقاط مختلف استان برگزار گردد.
مسرورچهر با بیان این كه افرادی در داخل شهرستان مشغول به فعالیت در زمینه طب سنتی هستند كه مورد رصد ما می باشند، افزود: این افراد كار خویش را با نفوذ در مراسم روضه، مجالس قرآن، بسیج پیش می برند.
مدیریت طب سنتی و مكمل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی گیلان با بیان این كه برای حفظ سلامت مردم شهرستان از مسئولان تقاضای همكاری می شود، اظهار داشت: آموزش طب و شیوه زندگی و هرگونه مداخله درمانی طبق قانون و سیاست های كلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است.



1397/03/04
14:13:10
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت