وزیر بهداشت: عدالت در توزیع امكانات بیمارستانی است

وزیر بهداشت: عدالت در توزیع امكانات بیمارستانی است

خود درمانی: وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: حرمت را فقط محدود به محرم و نامحرم نمی دانیم بلكه هر ایرانی باید حرمت داشته باشد یعنی در دسترسی به امكانات بیمارستانی در مناطق شهری و روستایی باید عدالت وجود داشته باشد.



به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سیدحسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال نصرالله پژمان فر كه در مورد خدمات رسانی كادر مردان در بخش های مربوط به زنان پرسیده بود، اظهار داشت: در جهت اجرای قانون انطباق امور پزشكی با موازین شرع مقدس اسلام سعی كردیم در رشته های زیادی كه مربوط به بانوان است، كادر آقایان را آموزش ندهیم اما در بعضی رشته ها مثل رادیولوژی و سونوگرافی مشكل كمبود نیرو وجود دارد.

وی با اشاره به اینكه اعتباربخشی بیمارستان ها بخشی از شرایط ارتقای سازمانی كادر بیمارستانی است، اظهار داشت: در این دوره اعتباربخشی بیمارستان ها، موازین شرعی را جزء شروط ارتقای سازمانی كادر بیمارستانی قرار دادیم كه هر كس نتواند این شروط را رعایت كند، نمی تواند ارتقای سازمانی یابد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: آموزش احكام در بیمارستان های كشور را به ۵۰ هزار نفر انجام دادیم البته بحث فرهنگی موضوعی چندوجهی است و مثل ظروف مرتبط به یكدیگر ارتباط دارد و نمی توان با این مساله در بخش بیمارستانی به صورت جزیره ای برخورد كرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل كمیته انطباق امور پزشكی با موازین شرع مقدس اسلام را تدوین كردیم. برخلاف ادعای آقای پژمان فر بخصوص در بخش زنان و زایمان علاوه بر آنكه هیچ مردی حضور ندارد حتی پرستار زن هم وجود ندارد بلكه در این بخش ها ماماها خدمات رسانی می كنند. به صورت روشن تر باید بگویم كه از سال ۱۳۱۸ به این سو هیچ مامای مردی در آموزش عالی كشور آموزش داده نشده است.

به گفته قاضی زاده هاشمی، تعداد تخت های بستری در هر اتاق طی دوره وزارت ایشان از ۱۲ و ۱۵ نفر در هر اتاق در گام نخست به شش و هشت نفر و در مرحله جدید به دو تا چهار نفر تغییر پیدا كرده است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینكه ۷۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر كشور كم داریم، از مجلس خواست در لایحه بودجه سال ۹۷ به گونه ای تصمیم گیری كند كه وزارت بهداشت و درمان بتواند تعداد تخت ها و بیمارستان های مخصوص بانوان را افزایش دهد.

وی از استخدام دو هزار ماما طی چهار سال قبل در مناطق محروم و وجود ۳۵ بیمارستان مخصوص بانوان اطلاع داد و اضافه كرد: تدریس بیمارستان های ویژه بانوان را تشویق كرده ایم.

وزیر بهداشت و درمان خبر از افتتاح بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در كرج داد.

قاضی زاده هاشمی خطاب به نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد، اظهار داشت: برادر عزیز اگر كادر پزشكی بیمارستان ها اعتقادشان از من و جنابعالی بیشتر نباشد كمتر هم نیست. این عزیزان افراد متدین و حزب اللهی هستند كه به بیماران خانم یا زن خدمات رسانی می كنند.

به گفته وزیر بهداشت و درمان، بدهی انباشته بیمارستان ها، سرانه پایین تخت های بیمارستانی، نیاز ۱۲۰ هزار نفری به پرستار و كادر پزشكی و كمبود منابع بودجه ای همچون نیازمندی های اساسی وزارت بهداشت و درمان است و دوستان در مجلس باید كمك كنند تا این مشكلات حل شود و حرمت افراد را با عرضه خدمات مناسب به آنان حفظ كرد.

وی با اشاره به مشكلات ناشی از كمبود كادر بیمارستانی در بخش زنان، اظهار داشت: به علت كمبود كادر بیمارستانی كار مریضان مرد را پرستاران زن و نیازهای مریضان مرد توسط كادر پرستاران زن انجام می گردد. یكی دیگر از این مشكلات این است كه برای جابجایی یك خانم ۱۲۰ كیلویی كدام پرستار زن می تواند وی را جابجا كند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، پس از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی طی چند سال قبل سه بیمارستان در شهر مشهد به بهره برداری رسیده است كه به اعتقاد قاضی زاده هاشمی این مساله احترام به مردم مشهد است.

وی تصریح كرد: مظهر احترام و حرمت به مردم، عدالت است. منابع را تامین كنید تا خدمات بیمارستانی عادلانه به همه مردم ایران عرضه شود.




1396/10/24
19:29:49
5.0 / 5
4654
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت