یك متخصص گوش و حلق و بینی؛

سینوزیت با آنتی بیوتیك های موضعی درمان نمی شود

سینوزیت با آنتی بیوتیك های موضعی درمان نمی شود

خود درمانی: یك متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به اینكه درمان سینوزیت با آنتی بیوتیك موضعی امكان پذیر نیست، اظهار داشت: شستشوی بینی با سرم و پنی سیلین بر درمان سینوزیت تاثیری ندارد.



دكتر محمد پورحاجی غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شایعات پزشكی پیرامون درمان سینوزیت، اظهارداشت: می گویند برای درمان سینوزیت، پنی سیلین ۸۰۰ را با سرم فیزیولوژی مخلوط كنید و روزی پنج بار حلق و بینی را با آن شستشو بدهید و یا آنتی بیوتیك را بخور دهید؛ اما ما هیچ گونه درمان موضعی برای بینی و درمان سینوزیت نداریم.
وی اضافه كرد: درمان سینوزیت فقط با استفاده از درمان داروهای خوراكی و تزریقی امكان پذیر است و شست شوی بینی با پنی سیلین نوعی درمان موضعی به حساب می آید كه هیچگونه اثری ندارد.
پورحاجی غلامی خاطرنشان كرد: درمان روتین سینوزیت برای بیماران سرپایی به صورت خوراكی و برای بیماران بستری به صورت تزریقی انجام می گیرد.
این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: هم اكنون آنتی بیوتیك های موضعی برای گوش در داروخانه ها موجود است اما برای بینی چنین دارویی وجود ندارد.
پورحاجی غلامی درباره ی آلودگی هوا اظهار نمود: سفارش در این زمینه اقداماتی مقطعی به حساب می آید. تا وقتی كه مشكل سوخت و خودروهای آلاینده حل نشود این شرایط ادامه دارد.
این متخصص گوش و حلق و بینی تصریح كرد: افرادی كه مشكلات قلبی و ریوی دارند حتی الامكان از خانه بیرون نروند زیرا آلودگی هوا مشكلات آنان را تشدید می كند.
وی با تاكید به مصرف شیر و مواد دارای آنتی اكسیدان، اظهار داشت: ماسك های استاندارد هم می توانند تا حدودی كمك كننده باشند.
پورحاجی غلامی درباره اینكه چرا به هنگام آلودگی هوا مدارس و ادارات با هم تعطیل نمی شوند، اظهار نمود: آلودگی هوا برای افرادی كه در سنین رشد هستند به مراتب خطرناك تر است، باآنكه برای افراد بزرگسال هم كه مشكلات قبلی دارند خطرات جدی را به دنبال داشته و حتی احتمال مرگ هم در این افراد وجود دارد.

1396/09/29
18:14:22
5.0 / 5
4894
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت