درخواست وزیر بهداشت از نمایندگان مجلس؛

طرح تحول سلامت برای استمرار نیازمند پایداری منابع است

طرح تحول سلامت برای استمرار نیازمند پایداری منابع است

خود درمانی: نشست فراكسیون ولایی مجلس روز یكشنبه ۱۹ آذر با حضور وزیر بهداشت با محوریت بررسی طرح تحول سلامت برگزار گردید.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، دكتر سید حسن هاشمی در این نشست با اشاره به اینكه طی سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان كشور اقدامات مناسبی انجام شد، اظهار داشت: چندین میلیون متر مربع مراكز درمانی بازسازی و ظرفیت آموزشی ۳۰ درصد افزایش یافت و پرداخت های مردم در هزینه های درمان كاهش چشمگیری پیدا كرد اما علی رغم تمامی كمك های دولت و مجلس هنوز شرایط حوزه سلامت مناسب نیست.
وی ادامه داد: البته برخی مسئولان تنها وضعیت كلان شهرها را می بینند این در شرایطی است كه در روستاها و مناطق مرزی مشكلات زیاد است و به نظر میرسد قرار نیست این مشكلات آخر یابد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینكه مبحث سلامت همچون موضوعاتی است كه مجلس را درگیر می كند، خاطرنشان كرد: مشكلات طرح تحول، نبود منابع پایدار می باشد یعنی از سویی مطرح كردیم كه خدمات عرضه می كنیم و از طرفی تامین منابع آن را به هدفمندی گره زدیم و این اقدام درستی نبود.
وی اظهار داشت: همانطوری كه همه كارشناسان و جناح های سیاسی مختلف و دولت های قبلی و فعلی تاكید داشتند در هدفمندی یارانه ها كسانی كه درآمد بالایی دارند می بایست از لیست یارانه بگیران حذف می شدند و این صرفه جویی در پرداخت ها به نفع اقشار بی بضاعت صورت گیرد این تعداد برپایه برآوردها متفاوت است مثلاً از رقم ۲۰ میلیون نفر گفته می گردد تا رقم های پایین تر و حتی بالاتر، كه البته دقیق نیست.
وزیر بهداشت در انتها از نمایندگان مجلس خواست در مورد اعتبارات طرح تحول سلامت و پایداری منابع آن تصمیم مناسبی را اتخاذ كنند.

1396/09/22
00:56:04
5.0 / 5
4914
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت