مطالعات نهایی روی یك داروی موثر در درمان بیماری كووید 19 در كشور

مطالعات نهایی روی یك داروی موثر در درمان بیماری كووید 19 در كشور

به گزارش خود درمانی مدیركل داروی سازمان غذا و دارو از تولید یك نوع داروی موثر در درمان بیماری كووید ۱۹ در كشور اطلاع داد.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، دكتر غلامحسین مهرعلیان با اشاره به اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه تأمین و تولید یك نوع داروی موثر در درمان بیماران مبتلا به كرونا، اظهار نمود: داروی "فاوپیراویر" یك برند ژاپنی است كه بعد از انتشار كرونا در چین برای درمان بیماران استفاده شد و نتایج نشان داد كه در درمان بعضی از بیماران موثر بوده و طول بستری را كوتاه و در بهبود حال عمومی بیماران اثربخش بوده است.

وی ادامه داد: این دارو باوجود نتایج مثبت اولیه، هنوز توسط آژانس های بین المللی دارویی دنیا برای درمان كوید ۱۹ تائیدیه نگرفته و زمان زیادی برای مطالعات بیشتر نیاز دارد.

مدیر كل داروی سازمان غذا و دارو تصریح كرد: بعد از شروع كرونا در اسفندماه رایزنی هایی از راه دفاتر بین المللی وزارت بهداشت و ریاست جمهوری برای واردات این دارو انجام شد و موفق شدیم تعداد كمی از این دارو را به صورت اهدایی از كشور چین دریافت نماییم. خوشبختانه بلافاصله این دارو در اختیار محققان كشور در چند مركز بیمارستانی تهران و سایر شهرستان ها قرار گرفت تا مورد مطالعه بالینی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه داروی "فاوپیراویر" هم اكنون در فاز بررسی استانداردها و پروتكل های علمی است، عنوان كرد: فاز مطالعاتی در حال اتمام و نتایج آن در حال جمع بندی و بررسی نهایی است، ازاین رو این دارو هنوز در پروتكل درمان كوید ۱۹ وارد نشده است.

مهرعلیان با تاكید براینكه كمیته علمی مبارزه با كرونا با عنایت به نتایج مطالعات، ورود این دارو را به پروتكل درمانی تشخیص خواهد داد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو بعنوان متولی تنظیم بازار دارویی، كاملا تابع ستاد علمی وزارت بهداشت بوده و برپایه داروهایی كه در پروتكل قرار خواهد گرفت، داروهای مورد نیاز را تأمین خواهد نمود.

وی اظهار نمود: با عنایت به سیگنال های مثبتی كه از این دارو دیده شده است، با پیگیری سازمان غذا و دارو و همكاری بخش خصوصی از هفته سوم اسفند، مواد اولیه ساخت داروی فاوپیراویر را منابع معتبر جهانی تهیه و در داخل كشور فرموله كرده ایم و یك شركت داروسازی هم تعداد كمی از آنرا تولید كرده است.

به قول مدیركل داروی سازمان غذا و دارو، نتایج اولیه نشان داده است كه نمونه داروی تولید داخل از استاندارد خوبی برخوردار بوده و به صورت موازی آزمایشات دراز مدت هم در حال انجام است؛ بنابراین ما آمادگی كامل را داریم تا بتوانیم با عنایت به نتایج به دست آمده، ماده اولیه این دارو را با حجم بالاتری تهیه و آنرا در داخل كشور تولید نماییم.

وی تصریح كرد: با عنایت به این كه هم اكنون كل دنیا درگیر این بیماری بوده و حجم تقاضا برای این دارو زیاد است، تأمین دارویی از منابع معتبر شانس كمتری دارد، بنابراین ما به صورت موازی هم تأمین مواد اولیه و محصول را در برنامه خود قرار داریم و از هر پیشنهادی برای تأمین دارو استقبال می نماییم.

طبق گزارش وبدا، مدیركل داروی سازمان غذا و دارو با تشكر و قدردانی از تمامی پزشكان و كادر درمانی مبارزه با ویروس كرونا از آنها خواست تا مانند گذشته وزارت بهداشت را در اجرای هرچه بهتر پروتكل های درمانی كوید ۱۹ همراهی كنند تا با آرامش بیشتری برای جامعه درمانی و نگرانی كمتر مردم از این بیماری عبور نماییم.



1399/01/14
21:02:47
5.0 / 5
3267
تگهای خبر: آزمایش , استاندارد , بهداشت , بیمار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت