شناسایی ۳۷۴ بیمار مبتلا به كرونا در آذربایجان شرقی

۲۹ نفر تابحال بر اثر مبتلاشدن به كرونا در آذربایجان شرقی فوت كردند

۲۹ نفر تابحال بر اثر مبتلاشدن به كرونا در آذربایجان شرقی فوت كردند

به گزارش خود درمانی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تبریز با اشاره به شناسایی 374 بیمار مبتلا به كرونا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: 29 نفر تابحال بر اثر مبتلاشدن به كرونا در آذربایجان شرقی فوت كرده اند.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، محمدحسین صومی شامگاه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه از مردم می خواهیم تا در خانه های خود بمانند، اظهار داشت: با ماندن در خانه می توانیم كرونا را شكست دهیم.
وی با تاكید بر اینكه شاهد افزایش آمار مبتلایان به كرونا در استان هستیم، اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر كادر درمانی در آذربایجان شرقی در زمینه ارائه خدمات در رابطه با كرونا مشغول خدمت هستند.
صومی با تاكید بر اینكه هم اكنون، روند بیماری در استان افزایشی است اظهار داشت: در صورت عدم رعایت بهداشت، آمار چندین برابر خواهد شد.
وی اظهار داشت: تعداد بیمارن مبتلا به كرونا در آذربایجان شرقی با ۳۶ نفر افزایش نسبت به روز گذشته به ۳۷۴ نفر افزایش پیدا كرد. تعداد جانباختگان بیماری كرونا هم در استان به ۲۹ نفر افزایش پیدا كرد.
صومی افزود: ۱۰۴ نفر نیز از مبتلایان به كرونا بعد از بهبودی، از بیمارستان ها ترخیص شده اند.
صومی اضافه كرد: دست ندادن و روبوسی نكردن، شست و شوی دست ها با آب و صابون، ضد عفونی دست ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه های پیش گیری از این بیماری است كه همواره بعنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می شود.
وی سپس اظهار داشت: علایم ویروس كرونا مشابه علایم آنفلوانزا اصلی است كه چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. كرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می گیرد.
ویروس كرونا خانواده ای از ویروس ها هستند كه بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می شود.


منبع:

1398/12/25
21:43:20
5.0 / 5
3226
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت