وزیر بهداشت خبر داد:

ورود شركت های دانش بنیان به حوزه توریسم سلامت

ورود شركت های دانش بنیان به حوزه توریسم سلامت

خود درمانی: وزیر بهداشت از ورود شركتهای دانش بنیان به عرصه توریسم سلامت آگاهی داد.



به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، سعید نمكی در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان سلامت كه از عصر امروز در محل صندوق نوآوری و شكوفایی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست ما در وزارت بهداشت این است كه حداكثر حمایت ها را از شركت های داخلی به ویژه شركت های دانش بنیان داشته باشیم.
وی اضافه كرد: در زمینه قیمت نیز كوشیدیم قیمت بالاتری در مقابله با دامپینگ شركت های خارجی به قیمت محصولات داخلی دهیم تا بدین واسطه راه ورود شركت های ایرانی به بازار تسهیل شود.
وی با اشاره به اینكه همین طور در صدد هستیم خدمات را در كوتاه ترین زمان به شركت ها ارائه دهیم اظهار داشت: امیدواریم با این روش كه بتازگی در پیش گرفته ایم بتوانیم بیشتر شاهد شكوفایی تولید كنندگان داخلی در حوزه سلامت باشیم.
وزیربهداشت اشاره كرد: البته تولید كنندگان داخلی نیز باید بتوانند استانداردها را به حدی برسانند كه بتوانند از مرزهای داخل كشور به بیرون برسند و صادرات داشته باشند. همین طور به شكلی فعالیت كنند كه تیراژ فروش آنها موجب كاهش قیمت تمام شده و هزینه ها شود و با شركت های خارجی رقابت كنند.
نمكی اشاره كرد: سرعتی كه حالا مشاهده می نماییم در حدی است كه امیدواریم طی دو سال آینده شاهد تولید بیشتر اقلام وارداتی در حوزه سلامت (چه مواد اولیه و چه محصولات ساخته شده) باشیم.
از ورود ۱۲۰ محصول مشابه داخل جلوگیری كردیم
وی اضافه كرد: از روزی كه به وزارت بهداشت آمده ام از ورود بیشتر از ۱۲۰ محصول وارداتی كه مشابه داخلی دارند جلوگیری كرده ایم.
وزیر بهداشت گفت: آنچه كه بیشتر از همه تولید كنندگان داخلی را درگیری كرده افزایش قیمت موادی است كه از پتروشیمی ها دریافت می كنند كه ما در حال اصلاح قیمت این مواد و قیمت تمام شده داروهای ساخته شده هستیم.
قبول ندارم داروی ایرانی عوارض دارد
نمكی اشاره كرد: من هیچ گاه قبول ندارم كه داروهای تولید داخل دارای عوارض و حداقل اثر هستند؛ من نه تنها بعنوان وزیر بلكه بعنوان فردی كه در حوزه دارویی فعالیت نموده ام اعلام می كنم در طول ۳۰ سال قبل بجز یك قلم دارو برای یكی از اعضای خانواده هیچ محصول خارجی وارد خانه ما نشده است.
وی اشاره كرد: استانداردهای دارویی ما از استانداردهای بالایی برخوردار می باشند چونكه بعضی از این داروها صادر می شوند.
وزیر بهداشت درباب جوسازی ها مقابل صنعت دارویی اشاره كرد: متاسفانه رانت واردات دارو با قیمت مناسب در شرایط سخت تحریم را وارد كشور می كنند كه این یك جوسازی مقابل صنعت دارویی كشور است.
ورود شركت های دانش بنیان به حوزه توریسم سلامت
وزیر بهداشت اشاره كرد: شركت های دانش بنیان خیلی هنوز به حوزه توریسم سلامت وارد نشده اند ولی بتازگی در صدد ورود به این مساله هستند.
وی اظهار داشت: ما با همكاری سازمان میراث فرهنگی، بخشنامه مشتركی را امضا كردیم و پروتكل هایی را در این خصوص دریافت كرده ایم تا گردشگر حوزه سلامت گرفتار سردرگمی نشود.
به گفته وی این بخشنامه ها تصویب و ابلاغ گردیده است و ما بزودی شاهد رشد این شركت ها در این عرصه خواهیم بود.


منبع:

1398/05/20
13:50:24
5.0 / 5
4434
تگهای خبر: استاندارد , بهداشت , خدمات , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت