پیام بطحائی به مناسبت هفته سلامت و اهمیت ارتقای سلامت مدارس

پیام بطحائی به مناسبت هفته سلامت و اهمیت ارتقای سلامت مدارس

به گزارش خود درمانی وزیر آموزش وپرورش به مناسبت هفته سلامت در پیامی بر اهمیت ارتقای سلامت مدارس ازآن جهت كه بیشتر از ۱۳ میلیون نفر جمعیت كشور با آمادگی كامل جهت یادگیری در مدارس حضور می یابند كه این امر دسترسی به گروه های هدف و دستیابی به اهداف بهداشتی را تسهیل می سازد، تاكید كرد.


به گزارش خود درمانی به نقل از ایسنا، سید محمد بطحایی به مناسبت هفته سلامت پیامی صادر كرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
«به نام خداوند بخشاینده و مهربان
گرامیداشت هفته سلامت، فرصتی مغتنم است تا بر اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت كودكان و نوجوانان تاكید شود. همینطور فرصتی است تا با نگاهی مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات با توانی مضاعف در چارچوب برنامه های منسجم همراه با سایر دستگاه های مسئول در راه ارتقای سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.
سلامت بعنوان ارزشی فردی و اجتماعی بر طبق اساسنامه سازمان جهانی بهداشت یكی از مهم ترین و ابتدایی ترین حقوق و نیازهای بشر تلقی شده است و دستیابی به بالاترین سطح آن ازجمله اهداف اجتماعی و ملی دولت ها به حساب می آید. سلامت جامعه درگرو سلامت كودكان و نوجوانان است و سنگ بنای بیشتر بیماری ها از آغاز زندگی گذاشته می شود. بنابراین همه كشورها جهت نیل به اهداف بهداشتی مورد انتظار خود اقداماتی را در مدارس در سطح ملی پیش بینی می كنند و با ترسیم چشم اندازهای آینده، بررسی و شناسایی نیازهای بهداشتی مدارس، تعیین چالش های این حوزه و تدوین راهبردها و رویكردهای كلان و روش های اجرایی به برنامه های عملی اقدام می نمایند. از سویی دیگر نهاد آموزش وپرورش بعد از خانواده مهم ترین نقش را در سلامت دانش آموز ایفا می كند. دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، اطلاعات، نگرش ها و رفتارهای جدید را می آموزد. اهمیت ارتقای سلامت مدارس ازآن جهت است كه بیشتر از ۱۳ میلیون نفر جمعیت كشور با آمادگی كامل جهت یادگیری در مدارس حضور می یابند كه این امر دسترسی به گروه های هدف و دستیابی به اهداف بهداشتی را تسهیل می سازد. امسال هم مطابق با آیین هر سال یكم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامیده شده است كه با شعار پوشش همگانی سلامت از راه عرضه مراقبت های بهداشتی اولیه می توان برای دانش آموزان عزیز بنیادی ترین مبانی ارتقای سلامت را در كشور رقم زد.
این جانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزشمند متصدیان بخش سلامت كشور خصوصاً همكارانم در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت، آغاز هفته سلامت را تبریك عرض می نمایم و از خداوند متعال سلامت، سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون یكایك خادمان این حوزه را مسألت دارم».



1398/02/02
15:59:33
5.0 / 5
4301
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت