مزاحمت به قیمت جان مردم؛

۱۷ درصد تماس ها با اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی است

۱۷ درصد تماس ها با اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی است

به گزارش خود درمانی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول اظهار داشت: 17 درصد تماس ها با اورژانس 115 دزفول در سال قبل مزاحمت تلفنی بوده که این امر خدمت رسانی اورژانس به بیماران واقعی را با مشکل مواجه می کند.



رضا معمارزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مزاحمت تلفنی یکی از اشکالات همیشگی اورژانس ۱۱۵ در تمام کشور است اما این امر در بسیاری مواقع خدمات رسانی به بیماران واقعی را گرفتار مشکل می کند و در حقیقت بازی با جان انسان های بی گناه است.
وی با اعلان اینکه در سال قبل ۱۷ درصد تماسهای مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مزاحمت تلفنی بوده است، افزود: تماسهای غیر اورژانسی برای انتقال بیمارانی که حضور پرسنل اورژانس و انتقال آنها بوسیله آمبولانس هیچ ضرورتی ندارد از دیگر مشکلات و چالش های مرکز فوریت های ۱۱۵ دزفول شمرده می شود، این در حالیست که اورژانس ۱۱۵ دزفول خود با کمبود نیرو، پایگاه و آمبولانس مواجه می باشد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مردم خواست موارد غیر اورژانسی را با وسایل نقلیه شخصی یا به هر شکل دیگری به مراکز درمانی انتقال دهند و اشاره کرد: این افراد می توانند بوسیله تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دزفول مشاوره تلفنی دریافت نمایند که در این صورت شاید دیگر نیازی به انتقال بیمار به مراکز درمانی حتی با وسیله شخصی نباشد.
معمارزاده بیان کرد: باتوجه به محدودیت تعداد پایگاه های شهری و کمبود نیرو و وسایل نقلیه توان خدمت رسانی هم زمان به همه مردم وجود ندارد، هر یک از نیروهای اورژانس دزفول گاه در یک شیفت حدود ۱۵ ماموریت انجام می دهند که هر ماموریت اگر به خوبی جلو برود و نیاز به شست و شوی آمبولانس و سایر موارد نباشد، حداقل یک ساعت زمان می برد و در این صورت نیروها فرصت استراحت ندارند.
وی افزود: در بعضی موارد پیش آمده که تمام آمبولانس های شهری هم زمان درحال ماموریت بوده و ما در این شرایط از آمبولانس های جاده ای نیز برای دیگر ماموریت ها استفاده می نماییم، در این حین تماسهای دیگری نیز صورت می گیرد که ما توان پوشش دهی نداریم؛ بدین سبب انتظار می رود مردم با ما نهایت همکاری را داشته باشند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: ضروریست شهروندان هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ شرح حال دقیق بیمار را اعلام کنند تا نیروها در صورت نیاز به اعزام با یک آمادگی کامل بر بالین فرد بیمار حاضر شوند.
معمارزاده افزود: در صورتیکه مشکل کمبود نیرو و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ دزفول برطرف شود، این شرایط نیز مدیریت و کنترل خواهد شد اما تا آن زمان نیاز است که مردم برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، این نکات را به خوبی رعایت نمایند.
وی با اعلان اینکه روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دزفول بصورت مستمر با تولید محتواهای مختلف و انتشار گسترده آنها بوسیله رسانه ها بدنبال فرهنگ سازی برای فرهنگ سازی و کنترل این موارد است، از همکاری رسانه های دزفول با اورژانس ۱۱۵ دزفول تقدیر کرد.
معمارزاده در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح آمار نوروزی اورژانس ۱۱۵ دزفول پرداخت و اظهار داشت: طرح نوروزی ما از بامداد ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ شروع و تا بامداد ۱۴ فروردین سال جدید ادامه داشت که در این بازه زمانی چهار هزار و ۶۳۳ تماس تلفنی توسط مرکز ارتباطات ۱۱۵ دزفول دریافت شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد تماس، یک هزار و ۳۸۷ مورد ماموریت انجام شد و سه مورد بوسیله اورژانس هوایی از مناطق صعب العبور به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: در این بازه زمانی همین طور ۴۴۰ مورد مصدوم ترافیکی ثبت گردید و ۸۶۹ مورد اعزام به بیمارستان نیز انجام گرفت.
به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، رییس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در ایام گذشته در گفت و گو با خبرگزاری مهر کمبود نیرو و پایگاه های اورژانس و همین طور فرسودگی ناوگان نقلیه را مهم ترین چالش های اورژانس ۱۱۵ این شهرستان برشمرد.


منبع:

1402/01/22
11:47:59
5.0 / 5
473
تگهای خبر: امداد , بیمار , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت