معاون كل وزارت بهداشت؛

مردم برای رسیدگی به مشكلات بیمارستان ها با ۱۹۰ تماس بگیرند

مردم برای رسیدگی به مشكلات بیمارستان ها با ۱۹۰ تماس بگیرند

به گزارش خود درمانی معاون كل وزارت بهداشت، با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، اظهار داشت: مردم در صورت بروز هرگونه مشكلی در حوزه بهداشت و درمان می توانند با این سامانه تماس بگیرند.


به گزارش خود درمانی به نقل از مهر، ایرج حریرچی در برنامه رادیویی تهران كلینیك، تصریح كرد: امكان دارد در بعضی موارد، مجبور شویم كه به مردم نوبت دهیم و برای انجام اعمال غیراورژانسی در فهرست انتظار قرار گیرند. در كشورهای اروپایی هم برای بستری شدن بیماران در بیمارستان مگر در موارد اورژانسی، فهرست انتظار و نوبت های چند هفته ای وجود دارد. وی خاطرنشان كرد: انتظار برای بستری، غیرمطلوب اما پذیرفته شده در سطح كشورهای دنیا است البته نباید فراموش نماییم كه بستری در بیمارستان باید برای موارد ضروری درمان باشد اما گاهی می بینیم كه بعنوان مثال اگر روز دوشنبه نوبت عمل جراحی بیمار است و این بیمار شنبه از شهرستان به مركز استان یا تهران سفر كرده، انتظار دارد كه همان روز شنبه، در بیمارستان پذیرش و بستری شود. معاون كل وزارت بهداشت با اشاره به اینكه به تازگی برخی بیمه شدگان یك سازمان بیمه گر در مورد سقف پذیرش در ایام پایانی ماه، گرفتار مشكل شده بودند، اضافه كرد: برخی از بیمه ها، سقفی معین كرده بودند كه باعث عدم پذیرش بعضی از بیماران شده بود كه از حدود سه هفته پیش، وزیر بهداشت دستور داد كه این سقف برداشته شود تا بیماران با مشكلات كمتری، پذیرش و درمان شوند. حریرچی خاطرنشان كرد: در سال های اخیر اصلاح هتلینگ بیمارستان ها بعنوان یكی از مهم ترین زیرساخت های تكریم بیماران و ارباب رجوع در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفت بگونه ای كه حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از فضاهای بهداشتی و درمانی، معادل حدود ۴۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده، نوسازی و بازسازی شد اما به نقطه ایده آل نرسیده ایم. وی افزود: از نظر ما بعنوان كادر بهداشتی و درمانی، بیماران مشتری و نفر اصلی بیمارستان ها هستند و فلسفه وجودی بیمارستان ها، عرضه خدمات به بیماران است اما كتمان هم نمی كنم كه در بعضی موارد، تخطی انجام می شود كه برای مقابله با آن چندین راه وجود دارد؛ یكی اینكه مردم به توجیه كادر درمانی بپردازند؛ دیگر اینكه مسؤلان بیمارستان ها را در جریان مشكلات خود قرار دهند و از جانب دیگر هم برای رسیدگی و مشكلات بیمارستان ها شامل نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه های دریافتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند. معاون كل وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، اظهار داشت: مردم در صورت بروز هرگونه مشكلی در حوزه بهداشت و درمان می توانند با این سامانه تماس بگیرند و با كد پیگیری كه در اختیار مردم قرار می گیرد، پس از رسیدگی، نتیجه را به اطلاع آنها می رسانیم. حریرچی در مورد رسیدگی بهتر به مشكلات مردم در بیمارستان ها، تصریح كرد: وزیر بهداشت به تازگی انتصاب بسیار مهمی را انجام داد و دكتر جبارزاده كه سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس، استانداری و قائم مقامی وزارت كشور را برای شنیدن صدای مردم و انتقال نظرات آنها در محیط های بهداشتی و درمانی را دارد بعنوان نماینده خود در شورای مردمی نظارت بر كیفیت عرضه خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش انتخاب كرد كه با تشكیل شوراهای استانی، این نظرات مردمی جمع آوری و مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

1398/05/27
13:26:13
5.0 / 5
4301
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
خود درمانی خود درمانی
selftherapy.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خود درمانی محفوظ است

خود درمانی

درمان و بهداشت